Izinkanlah Dirimu Berada Di Madrasah Tarbiyah Itu

Nukilan buat seorang ukhti yang sangat ku sayangi kerana ALLAH.

Ukhti, dari jauh ku perhatikan dirimu, ku mengikuti perkembanganmu, kau dah semakin jauh dari ku. Tidak seperti dulu lagi. Ku dan kau masing-masing membawa haluan diri. Dahulu, ku gembira bersamamu. Ingatkah kau lagi tentang sejarah perkenalan kita. Bibit-bibit kemesraan yang menguatkan lagi ukhuwah antara kita. Bertapa ku sayangi dirimu saat itu. Ku terlalu asyik dengan kasih sayang darimu. Continue reading

Advertisements

Ce Sabaq Sikit!!

Ai, bunyi tajuk pun dah macam marah. Camna nak sabaq kan?

Setelah lama tumblr ni sunyi sepi akhirnya, setelah mendapat inspirasi dari kejadian yang berlaku sepanjang hari ini, ada la jugak satu dua benda yang boleh dikongsi. Baru semalam je siapkan gif tentang sabar. Tengok2 hari ni memang kena balik la kat batang hidung sendri. Huhu.

Alkisahnya..

Bermulalah cerita di pagi hari terakhir peperiksaan. Ana bagun awal. Tetapi disebabkan waktu yang kesuntukkan untuk tahajud (actually lewat la jugak..hehe), ana pun amik keputusan untuk menangguhkan dulu mandi pagi. Dah selesai solat sunat, terpandang pulak buku untuk exam pagi ni, apa lagi, bermulalah sesi mengkelebek (*membelek) buku sehinggalah terdengar azan subuh. Continue reading